• Advogado formado pela PUC-Campinas (PUCCAMP);
• Atuou como advogado em uma das 10 maiores Firmas de Advocacia do Brasil, na área de Litígios em Transações Empresariais, líder de conta de empresas multinacionais de grande porte (VOLVO, EATON, MERCEDES-BENZ, CARREFOUR, etc.);
• Pós–graduado em Marketing pela Universidade Presbiteriana Mackenzie;
• Autor do livro “O Marketing nos Escritórios de Advocacia do Brasil” (Ed. LEX) – 2° livro sobre o assunto no Brasil e que faz parte do acervo da biblioteca de Direito da Faculdade de Coimbra, Portugal – atualmente na 2ª edição;
• Participante convidado do “Marketing Jurídico Brasil”, 1° grupo aberto do país voltado ao debate e troca de experiências entre profissionais envolvidos com Marketing e Gestão de Firmas de Advocacia;
• Gerente de Marketing Jurídico e business finder, desde 2003, desenvolve planos que divulgam ordenadamente Firmas de Advocacia, além de determinar o mercado-alvo e atuar diretamente na captação e fidelização de Clientes.
• Lawyer graduated at PUC – Campinas (PUCCAMP);
• Has worked as a lawyer at one of the 10 largest Law Firms of Brazil, in the area of litigations in Company Transactions, leader in the account of large size multinational companies (VOLVO, EATON, MERCEDES-BENZ, CARREFOUR etc);
• Post graduation in Marketing at Universidade Presbiteriana Mackenzie;
• Author of the book “ O marketing nos escritórios de advocacia do Brasil” (without a title in English until the present moment), ed. Lex, 2nd book about the subject in Brazil and that it is part of the library collection of the Law Faculty in Comimbra, Portugal; nowadays in the second edition;
• Guest participant in the “Marketing Juridico Brasil”, 1st open group in the country focused in the debate and in the exchange of experiences among professionals involved in the Marketing and Management of Law Firms;
• Manager of Juridical Marketing and business finder since 2003, when started developing plans which divulge orderly Law Firms, besides determining the target market and work directly in the skill and loyalty of the Clients.